Masa Tacerii

Coltul adventist

Cartea cu “chipuri”


Retelele sociale isi au secretele lor. Bine pazite. Platforme de comunicare, ce ofera posibilitatea transmiterii de informatii cu caracter divers sau focalizat. Insa . . . modul incare utilizatorii folosesc platforma este codificat in informatie vitala si . . . economica. Pe pagina de Facebook apar reclame platite si sugestii bazate pe lista de prieteni noi a prietenilor tai, business-uri care ti s-ar “potrivi” dupa algoritmul FB, etc. De cateva zile imi tot apare la “sugestii” sa ma imprietenesc cu “Biografia lui X”. Am stat eu si m-am crucit, am intors pe toate partile “sugestia”, dar tot nu-mi iesea la socoteala cum vine treaba legat de prietenia cu “biografia”. Si nu pricepeam de ce tocmai acum s-a nascut “biografia” si nu ieri sau maine. Desi nu sunt un fan al reclamelor, nici adeptul unor liste de prieteni cu trei zerouri, am zis sa nu mor needificat ce fantoma ma bantuie ziua in amiaza mare contrar oricaror obiceiuri fantomatice. Am realizat ca am ajuns la spartul targului, ca inaintea mea niste “neziditori” vizitasera “biografia” si deja votasera ca e cazul sa intre in neant. Ca lumea fantomelor nu ma asteapta pe mine sa ma dumiresc, fantomele si biografiile vin si trec, iar in urma lor raman doar intrebari. Ca de exemplu, ce rost are biografia unui pastor, in viata, pe FB? Desfatatii care au creat pagina de FB pretind ca motivele ar fi . . . constructive, si ma intreb mai departe ce vor sa  . . . construiasca? Evident, ca au scris numai de bine. Insa numai de bine se scrie despre . . . decedati. Iar daca “biografia” este in viata, are cumva nevoie in perioada aceasta de un CV public? Se apropie alegeri, ceva deosebit? De ce nu vorbeste chiar “biografia” pe pagina respectiva? E nevoie de un departament de PR pentru promovarea imaginii? In plus, biografiile biblice, ale neprihanitilor si sfintilor contin si bune si rele, asa cum au fost vietile lor in realitate. Scriptura mentioneaza doar ca si idolatria era tot un fel de PR pentru zei falsi, buturugi, bolovani. Intrebari peste intrebari, raspunsuri lipsa . . . Am dat si peste alte “biografii” care isi posteaza audio toate vorbele, si de claca, si de ocara, si de pomana. O alta extrema. Vad ca sunt si din cei care au mai multe “fetze” pe FB, iar altii care fug de el ca de necuratul. Chipuri si  infatisari . . . In urma tuturor “chipurilor” si “biografiilor”, ramane cum am invatat: “sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti . . .”

August 19, 2012 - Posted by | adventist

No comments yet.

Leave a Reply

