Masa Tacerii

Coltul adventist

Memorii – 13


Lunile si anul care a urmat m-am bucurat de liniste, nu am mai fost chemat. Mi-am vazut de studiile si activitatile mele. Dar nici pasaport nu am primit, ci doar o carte postala in care mi se comunica raspunusul negativ la cerea mea. Am pastrat-o ca argument in cazul ca urma sa mai fiu chemat. N-a mai fost nevoie.

Intr-una din zile, la incheierea cursurilor, l-am vazut pe colegul meu, Roland Paraschiv, foarte tensionat. L-am intrebat daca mai sta la biblioteca sau se duce acasa. Mi-a raspuns cam in doi peri ca se duce, dar nu acasa. Ca are o intalnire. Nu parea bucuros sau fericit ca trebuie sa mearga la acea intalnire. I-am spus ca nu pare incantat de intalnirea lui, din raspunsul pe care l-a dat. A admis. Am insistat daca il pot ajuta cu ceva, si mi-a spus in cele din urma ca trebuie sa mearga la Militie intrucat a depus o cerere pentru o masina de dactilografiat, si ca nu a primit inca aprobarea. L-am intrebat daca depusese specimenul (un text si toate caracterele) si mi-a spus ca da, mai demult, dar ca il cheama mereu si tot amana sa-i dea autorizatia.

Mi-a trecut atunci prin minte ca s-ar putea sa . . . fie chemat pentru altceva. L-am intrebat daca poate sa imi spuna numele celui cu care se intalneste la Militie, si mi-a spus ca nu are voie. L-am rugat sa mi-l descrie, si mi l-a prezentat ca un om scund, slab, cu chelie . . . I-am spus ca stiu cum il cheama. Roland a facut ochii mari. I-am spus sa ii transmita salutari maiorului Spiroiu din partea mea. Roland a zambit si oarecum s-a detensionat. I-am povestit ca si pe mine m-a chemat in urma cererii de pasaport. N-a fost nevoie sa-i dau mai multe detalii. Era clar ca stia la ce ma refer. Ne-am dat amandoi seama ca maiorul folosise aceeasi strategie. Acum insa facusem legatura si stiam ce urmarea.

December 9, 2011 - Posted by | adventist, biserica, Dialog, dosare, Educatie, istorie, Securitate, tineri

2 Comments »

  1. Nu continui, Admine? Un asemenea jurnal-roman merită dus la capăt. Şi publicat.

    Comment by Florin Laiu | May 2, 2013 | Reply

  2. Cumpar timp. Cine are, sa ma contacteze🙂

    Comment by admin | June 19, 2013 | Reply


Leave a Reply

