Masa Tacerii

Coltul adventist

Memorii – 12


Dupa o perioada de timp, un alt telefon la secretariatul Seminarului ma informa ca trebuie sa ma prezint din nou la Militia Capitalei. Devenise clar ca Securitatea isi dorea sa ma expuna si astfel sa se raspandeasca zvonul ca sunt chemat la “ordin” prin faptul ca invitatiile nu erau personale ci erau facute public, pe caile oficiale de contact. Ceea ce nu era cazul, nu ma angajasem cu nimic fata de Securitate. Cautam o cale de a evita repetarea invitatiilor.

S-a nimerit ca tocmai in ziua in care m-a chemat din nou maiorul Spiroiu sa fie programata o intalnire cu toti pastorii din tara la biserica Popa Tatu, cu participarea familiei Delmer Holbrook, responsabili al departamentului Viata de Familie la Conferinta Generala. In drum spre biserica m-am oprit la poarta Militiei Capitalei si m-am prezentat. Spre surprinderea mea maiorul Spiroiu ma astepta deja la poarta si m-a invitat inauntru. I-am raspuns ca nu pot ramane de data aceasta pentru ca sunt asteptat si intarzierea sau lipsa mea ar da de banuit. Am ramas pe trepte dand sa plec. Ofiterul s-a aratat foarte intelegator dar mi-a trasat “sarcina” ca pana data viitoare sa scriu tot ce stiu despre doua persoane: Anghel Oprisan, fost presedinte la Conferinta Bucuresti, si Lucian Cristescu, in perioada aceea pastor la “Cort”. Am raspuns ca imi cer iertare, dar intrucat nu am acceptat sa colaborez nu pot sa ofer informatiile cerute, reamintindu-i ca intre noi nu s-a creat o relatie de incredere. El a replicat ca nu e nevoie de cine stie ce informatii secrete ci chiar si generalitati, ca sa “imi formez mana” si sa vada si “ei” cum scriu. Am spus ca imi mentin pozitia si am plecat grabit, fara sa ma mai uit inapoi, luand-o chiar la fuga.

Eram bucuros ca nu fusesem nevoit sa dau nici de data aceasta note informative, avand in vedere si faptul ca ii cunosteam pe cei doi mentionati. Ma rugam lui Dumnezeu sa ma scape de povara aceasta si pe viitor. Dar ofiterul imi daduse destul de gandit cand a mentionat cele doua nume. Care era secretul din spatele interesului sau pentru cei doi?

November 29, 2011 - Posted by | adventist, biserica, dosare, Educatie, istorie, Romania, Securitate

No comments yet.

Leave a Reply

