Masa Tacerii

Coltul adventist

Oda pe stil vechi


“Noi lucrăm o altă carte…”

Noi lucram o alta carte
Cartea „nouă” n-o iubim
Că prea sunt schimbate toate!…
Ca să facem deci dreptate,
Domnului noi „datorim”! (1)

„Cine-s a-ceşti fericiţi” (391)
Plini de-un „dor de progresat”? (FL 18)
Nu puteau să stea cuminţi,
Respectând sfinţii părinţi
Care-au scris, nu s-au jucat?!

Că lipseau cântări din carte
„Fui” (138) aşa de întristat!
Oare n-aţi avut aproape
Sfatul cel fără de moarte:
Nu fii, frate, „destrămat” (150)?

Chiar „de când ne-am pomenit” (238)
Noi „rugămu-ne voios” (240)
Pentru cei ce au greşit
Şi canoane-au tipărit
Fără de vreun mic folos…

„De al morţii grav păcat” (62),
Un păcat aşa „nemernic” (47),
Ei „spălase-vor” (62) „curat” (70),
Şi vor merge ne-ncetat
Către „sânul Celui veşnic” (47).

Azi dăm mâna „bucuros” (8)
Că aşa e bine-n viaţă:
Ca s-avem mai mult folos,
La principii stăm „vârtos” (7)
Şti’nd că Dumnezeu-i de faţă. (3)

Cartea fi-va mai cu rost
Dacă textele rămân
Toate-aşa precum au fost,
Ca să afle adăpost
Toţi „la al lui Isus sân”. (38)

Vechi cântări cu Isus Rege
Apărăm ca vrednici ctitori,
Şi-om cânta, se înţelege,
Că în Israel e lege,
Cu chimvale şi cu „chi-tări”! (6)

Iar „voi sfinţi din adunare” (9),
Nu vă temeţi de nimic,
Fiecare imn e-o floare,
Toate, „ele balsam are” (FL 19),
Că de s-o schimba, „azi pic” (63).

„Merita-vom” (82) slava oare?
Niciodată, nicidecum!
Domnului, nălţând onoare,
Noi vom spune fiecare:
Că „nimic în mine-i bun”! (48)

Patru ani de aşteptat,
„Fosta-un timp” (FL 42) de grea răbdare
Însă harul s-a-ncheiat,
„Pân’ acum ne-am preparat” (165),
Azi ne-avântăm în lucrare!

Cine-i gata să păzească
„Legea Lui ce ne-a impus” (82),
Şi prin imnuri s-o vestească,
O cunună-mpărătească
Îl aşteaptă-n ceruri sus!

Chiar şi pe „dru-muri glodoase” (55)
Tatăl înspre noi „blând cată” (FL 55),
Imnurile-s „mângâioase” (25)
Versurile „drăgăstoase” (75)…
Să se schimbe? Niciodată!

Cartea de imnuri mă ţine,
Chiar de când eram copil
Şi cântând eu „măsur” bine (23)
Timpul până Isus vine,
Că „pe pământ’s ca-n exil”! (313)

„Cine-ar pu-tea” (6) să dezmintă
C-am „un viitor frumos,
Să aştept mereu în tihnă” (52)
Cartea cea cu dulce-odihnă,
Şi-al ei „vers cântec duios”? (40)

Vine Domnul să ne-adune
Şi cununa vom primi
Aşa cum cântarea spune,
Când noi „facem fapte bune
Chiar satana va fugi” (56)

Dintre multe ce-am ştiut,
De cântări nu mă dezvăţ,
„Până toate s-au făcut” (131),
Hai s-o luăm de la-nceput
’N imnuri vechi „să mă răsfăţ”. (179)

Cui să „cânt eu dări de seamă” (79)
Despre ce fui îndemnat?
Domnului, de bună seamă,
Căci în lucrul ce mă cheamă
„Toate membrele i-am dat” (42)!

De-acum „nu doresc albine” (46),
Că mă tem de înţepat…
Cartea să se facă bine,
Pentru toţi, nu pentru mine,
Cum era ea, altădat’!

Şi-atunci vesel pot să zic:
„Să ne iee” soţ, nevastă,
Tot, „tiranul neamic,
Noi chiar n-am pierdut nimic:
Cartea veche e a noastră”! (144)

June 8, 2010 - Posted by | adventist, imnuri, inchinare

2 Comments »

  1. S-ar fi potrivit si un celebru titlu: “Oda in metru antic”!

    Comment by kla | June 26, 2010 | Reply

    • Corect, dar ca sa nu plagiem ne-am referit strict la terminologia adventista in uz.

      Comment by admin | June 26, 2010 | Reply


Leave a Reply

